Weekly Blog #37

Ondanks het nieuws van vorige week (ik heb een lopersknie) heb ik deze week niet stilgezeten. Verre van zelfs!

Maandag – Zwemmen

Het was weer even geleden, maar vandaag ben ik weer een keer gaan zwemmen. Dat is uiteraard veel minder belastend voor je lichaam dus dat leek mij goed. En zowaar: het deed geen pijn! 45 minuten heb ik samen met Zoë baantjes gezwommen.

Dinsdag – Crosstrainer

Inmiddels hebben wij thuis ook een crosstrainer staan en die moest natuurlijk getest worden. Ik stond er 45 minuten op en ook hier weer: geen pijn aan mijn knie!

Woensdag – Fietsen

Dertig minuutjes op de hometrainer gefietst.

Donderdag – Kracht, Crosstrainer én hardlopen

De ochtend begon met een bezoekje aan de fysio. Ik kreeg oefeningen om thuis te gaan doen en ook met de fysio deed ik ze een aantal keren. Ik heb denk ik een kwartiertje oefeningen gedaan. In de middag kreeg ik al spierpijn!!

’s Avonds heb ik drie kwartier op de crosstrainer gestaan terwijl Zoë gezellig aan het fietsen was op de hometrainer. Twee afleveringen Friends erbij en het was goed uit te houden. Na mijn training op de crosstrainer was het tijd om weer een klein stukje te gaan hardlopen.

3×5 minuten met één minuut wandelen tussendoor. Dat stond er op de planning. ’s Ochtends weer ingetapet door de fysio (roze tape dit keer haha) en omdat de knie verder op zich best aardig voelde had ik er zin in. De eerste meters deden wel een beetje pijn, maar dat trok heel snel weg. Uiteindelijk liep ik 2,2 kilometer en was elk blok van vijf minuten net wat sneller dan het blok ervoor. Dat was fijn!

Vrijdag – Rust

Een dagje rust!

Zaterdag – Fietsen, Hardlopen & Kracht

Vandaag ook weer beginnen met een alternatieve training, namelijk op de hometrainer een half uurtje fietsen. Daarna hardlopen: 5 minuten, 10 minuten en 15 minuten met tussendoor een minuutje wandelen. Ook dat ging goed! Wat een goed gevoel gaf dat zeg. Inclusief de warming up en cooling down liep ik 5 kilometer. En het goede gevoel zorgde ervoor dat ik ook mijn krachtoefeningen van de fysio uitvoerde. De spierpijn was immers al weer wat gezakt haha.

Zondag – Crosstrainer & Hardlopen

En ook vandaag weer een gecombineerde training. Eerst een uur op de crosstrainer en daarna een half uur aan één stuk hardlopen. Wat ben ik blij met die beamer in de garage, anders had ik het echt geen uur uitgehouden op de crosstrainer. Daarna lekker naar buiten om te lopen! Omdat het gisteren goed ging had ik er vandaag zin in. De eerste meters waren weer gevoelig, maar toch ging het goed. Het tempo ging steeds iets omhoog en wat was ik blij dat ik weer gewoon kon hardlopen zonder pijn.

Afrondend

Wat een verbetering ten opzichte van vorige week. Ik heb geen lange afstanden gelopen, maar de stukjes die ik heb gelopen gingen goed. Ik voel mijn knie nog wel, maar ook traplopen kan ik weer gewoon zonder pijn. Ik denk dat het goed is geweest dat ik snel aan de bel heb getrokken voor hulp van de fysio en dat ik het begin van deze week een aantal dagen niet heb hardgelopen. Doordat ik de looptrainingen later in de week liet voorafgaan door de crosstrainer dan wel de hometrainer, had ik wel een langere inspanning zonder mijn knie teveel te belasten. En nu ook keihard werken aan die spieropbouw 🙂

Countdown: nog 7 weken tot de New York Marathon!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s