Weekly Blog #40

Een goede trainingsweek!

Maandag – Rust

Ik begon de week goed: een relaxdagje in Sanadome Nijmegen met mijn moeder en zusje. Heeeerlijk begin van de week 🙂

Dinsdag – Hardlopen

Een half uurtje in hartslagzone 1 en een kwartiertje in hartslagzone 2 lopen. Dat ging goed en ik liep 7 kilometers.

Woensdag – Krachttraining

Omdat we de krachttraining niet moeten vergeten, deed ik dat vandaag. Ik was bij elkaar toch een uur bezig! Fijn 🙂 Ik merk echt dat mijn knie goed gaat: lunges deden eerst namelijk pijn en nu niet meer!

Donderdag – Hardlopen

Vandaag stond er een training met tempoblokken op de planning. In totaal een uur lopen, met daarin 4x 2 kilometer op tempo 6:00 (10 km p/u dus). Tussen de tempoblokken zat een pauze van 200 meter.

De training was pittig, maar het ging wel goed. Wel merkte ik dat mijn hartslag wat hoger was dan normaal gesproken bij deze tempo’s.

Vrijdag – Yoga

Een uurtje yoga op de vrijdagmiddag. Wat ben ik toch niet-flexibel haha.

Zaterdag – Hardlopen

Vandaag stond mijn langste afstand tot nu toe op de planning: 28 kilometer! Wauw. Het was best warm, daar had ik niet helemaal op gerekend. Gewapend met gelletjes, gelsnoepjes en drinken ging ik op pad. Joost zou mij op een gegeven moment tegemoet komen fietsen, dat was een leuk vooruitzicht. Uiteindelijk sloot hij bij 16 kilometer aan en had ik dus nog 12 kilometers te gaan. Vers water, extra gelletje, ideaal! En gezelschap, ook fijn.

Het ging op zich goed, maar het duurde dit keer wel eventjes voor ik er lekker in zat (pas na 6 kilometer) en vanaf de 25 kreeg ik het wel zwaarder hoor! Toen was het echt aftellen naar de 28e kilometer 😉 Ook merkte ik dat mijn hartslag wel wat aan de hoge kant was de hele run, eigenlijk net als donderdag. Ik heb een tempo aangehouden dat gewoon lekker voelde. De opdracht was namelijk om in zone 1 te lopen. Dat heb ik dus niet helemaal gered. Het was meer zone 2.

Ondanks de flinke afstand, voelde ik mij achteraf eigenlijk best goed. Lekker gedoucht en daarna even een aardig poosje op de bank gelegen. Soms heb ik flink stijve spieren na een run, maar dat was dit keer niet het geval. Ook de spierpijn en vermoeidheid vallen erg mee. Ik kan mij herinneren dat ik na een 17 kilometer een keer veel vermoeider was! Leuk om te merken hoe je lichaam kan wennen aan dit soort inspanningen.

Zondag – Fietsen

Ik voel mij (verrassend) goed na gisteren. Omdat het toch een flinke inspanning was, deed ik vandaag rustig aan. Even buiten gewandeld en 30 minuutjes op de hometrainer gezeten.

Afrondend

Een pittige, maar goede trainingsweek. Veel kilometers gemaakt en gewoon 28 kilometer gerend op zaterdag, zonder pijn! Wel was ik ’s ochtends naar de fysio gegaan en hij had mij goed ingetapet 😉 Ik vind het zo fijn dat ik zo snel hersteld ben van mijn knie. Wel moet ik er gewoon goed op blijven letten en goed aan de krachttraining blijven doen. Verder deed het mij ook goed dat ik mij na die 28 kilometer zo goed voelde.

Countdown: nog 4 weken tot de New York Marathon!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s