Weekly Blog #36

Een weekupdate met niet héél goed nieuws…

Maandag – Kracht 

Ik begon de week in onze steeds mooier wordende garage met een krachttraining. Ik had niet heel veel tijd, maar ik heb flink doorgewerkt en in een half uurtje goed getraind. Dat vonden mijn benen de dag erna ook, haha.

Dinsdag – Hardlopen

Vanavond stond er een piramide-intervaltraining op de planning. Er werd echter code geel afgegeven door het KNMI met kans op flinke regen en onweer. Daarom besloten Zoë en ik om samen een rondje te gaan lopen. Vlak bij huis, zodat we eventueel snel naar huis konden.

Ik draaide mijn trainingen dan ook om. In plaats van donderdag 45 minuten op een relaxt tempo lopen, deed ik dat vanavond.  Het rondje was wat langer, dus uiteindelijk liepen we 50 minuten en liepen we 7 kilometer. Een langzaam tempo dus, maar lekker veel gekletst.

Woensdag – Rust

Een avondje op de bank gehangen 🙂 Heerlijk!

Donderdag – Hardlopen

Tsja wat kan ik hier van zeggen. Er stond een piramidetraining op de planning. 1 t/m 6 minuten en weer terug en 2 minuten rust tussendoor. Helaas heb ik sinds deze week last van mijn linkerknie. Steeds als ik begon met een nieuwe interval was die pijn erg aanwezig. Uiteindelijk heb ik dus mijn training eerder afgebroken en liep ik maar 5,5 km. Baal baal baal…

Vrijdag – Rust

Tsja, meteen maar naar de fysio gegaan. Want iets zit er niet goed. En dat gaf hij helaas ook aan: ik heb een lopersknie. Een vaak voorkomende blessure bij hardlopers en vooral als je de trainingen gaat uitbreiden. Ondanks mijn rustige opbouw heeft het dus ook mij getroffen. Ik ga er samen met de fysio hard aan werken om er zo snel mogelijk weer bovenop te zijn. Hij heeft mijn knie en bovenbeen ingetapet en volgende week donderdag gaan we hard aan de slag met krachtoefeningen. Het komt waarschijnlijk uit een te zwakke core, dus daar gaat de focus naartoe.

Zaterdag – Hardlopen & Fietsen

Als het ging, mocht ik gewoon lopen. Dus ik vertrok van huis. Er stond 15-18 kilometer op 10 km p/u op de planning. Ik zou willen schrijven dat het lekker ging, maar niets is minder waar. De pijn viel overigens mee: ik voelde het wel, maar er waren ook momenten dat ik niets voelde. Maar toch, het zat (ook mentaal) niet lekker. Ik baalde: waarom gebeurt dit nu? Het ging zo goed met het trainen. En het is nog maar 8 weken. Pfff. Uiteindelijk liep ik maar 7 kilometer plus 1 kilometer van het warmlopen. 8 in plaats van 15-18 dus. Op een lager tempo. Meeeh.

Thuis ging ik nog even een half uurtje op de hometrainer fietsen. Heb ik toch langere inspanning gehad. Dat was dan weer wel fijn.

Zondag – Fietsen

Vandaag maar niet lopen. Ik denk dat ik beter gebaat ben bij rust van lopen. Dus was het mijn bedoeling om krachtoefeningen te doen. Dat lees je goed: bedoeling. Want bijna alle oefeningen deden pijn aan m’n knie. Daarom maar weer op de hometrainer gekropen, filmpje aangezet op de beamer en 45 minuten gefietst.

Afrondend

Baalweekje! Wel hoop ik dat ik er op tijd bij ben en dat ik snel weer hersteld ben om er weer vol voor te gaan. Komende week maar wat meer alternatief trainen en donderdag dus samen met de fysio aan de slag om snel meer kracht te krijgen.

Countdown: nog 8 weken tot de New York Marathon!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s