Weekly Blog #35

Daar ben ik weer met een nieuwe wekelijkse update! Ik ga mijn best doen om het na de vakantie weer goed op te pakken haha.

Maandag – Kracht 

Het was weer tijd voor kracht. Geen hele intensieve work-out: ik deed hem in de huiskamer op mijn yogamatje tezamen met het gezelschap van een hond. Errug gezellig maar minder productief haha.

Dinsdag – Rust

Vanwege een vergadering had ik vandaag weinig tijd om te lopen. Ik wilde dus direct uit het werk gaan. Ik voelde mij echter de hele middag niet helemaal fit en wat misselijk. Tijdens het opwarmen kwam ik er al achter dat dit niet bevorderlijk was… En aldus besloot ik (voor het eerst ooit!) om de training af te kappen en naar huis te gaan. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen. Daarbij speelde ook mee dat ik vanochtend even langs de fysio was geweest vanwege pijn in mijn voet zaterdagavond/zondagmiddag. Rust zou wellicht wel goed zijn.

Woensdag – Fietsen

Tsja, en toen regende het best wel hard!! En ja, er zijn momenten dat ik plotseling van suiker gemaakt ben. Oké en het zou ook gaan onweren dus dat voelde niet fijn.

Maar wij zijn druk bezig om de garage steeds iets verder af te maken en dan met name het sportgedeelte van de garage. Afgelopen weekend kochten we zelfs een hometrainer bij de kringloop. Mooi prijsje en het ding is volgens mij amper gebruikt. Als alternatieve training ging ik dus vanavond op de hometrainer! Ik fietste 45 minuten en met een gemiddelde hartslag van laag in zone 1. Dus dat heeft vast wel bijgedragen aan mijn conditie-opbouw!

Donderdag – Hardlopen

Hèhè vandaag dan eindelijk hardlopen! Een training van 60 minuten zone 1, met 6×4 minuten in zone 3-4 en tussendoor 2 minuten zone 1.

Dat naar zone 3-4 gaan ging prima, maar dat terug naar zone 1 in maar twee minuten tijd is toch wel lastig hoor. Hieronder zie je een grafiekje. Ik jogde tussendoor op feitelijk een wandeltempo (maar het was niet de bedoeling om te gaan wandelen) maar voor ik er erg in had waren er alweer twee minuten om.

Het tempo van de intervallen lag elke interval nét ietsje hoger dan de keer ervoor. Het was een pittige training, als je eenmaal in die laagste hartslagzone loopt dan voelt zo’n hogere zone wel zwaarder haha.

Vrijdag – Rust

Morgen een lange loop op de planning dus vandaag rust.

Zaterdag – Hardlopen

Yeah vandaag mogen we weer. 22 kilometer op een tempo tussen de 9 en 10 kilometer per uur. Het weer is mooi, aan de warme kant zelfs! Samen met Zoë en haar vader gaan we op pad. Helaas krijgt Zoë last van haar knie. We korten het rondje iets in en lopen alsnog 17 kilometer samen.

Ik wilde mijn 22 graag volmaken en deed dus nog een extra rondje van 5 kilometer. Pfoe, dat weer op gang komen was wel even pittig hoor. Ook probeerde ik vandaag voor het eerst een gelletje uit. Met colasmaak van Powerbar. Ik heb er nog geen echt oordeel over. Het smaakt naar cola maar is geen cola. Het is niet heel gel-achtig maar redelijk vloeibaar. Maar ik moet het niet teveel analyseren want dan lust ik het niet meer haha. Ik heb nog een zakje gekocht om nog een keer te testen.

Uiteindelijk liep ik dus 22 kilometer op gemiddeld 9,4 km p/u. Ik ben tevreden! En de spierpijn in mijn benen viel best heel erg mee: traplopen ging gewoon soepel

Zondag – Hardlopen

Omdat ik afgelopen week nog maar twee keer had gelopen, wilde ik nog graag een derde keer. Omdat ik vanaf volgende week ook vier keer per week ga trainen, wilde ik dat vandaag eens een keer proberen hoe dat is: een dag na een lange duurloop gaan lopen. Aldus liep ik 30 minuten op een gewoon relaxt tempo. Geen doel, geen verplichte afstand, gewoon lekker lopen. Ik liep 4,4 kilometer en dat betekende een tempo van 8,8 km p/u.

Afrondend

Een goede week gehad. Die voet waarvoor ik dinsdag bij de fysio was heeft niks meer van zich laten horen, gelukkig maar 😉 Gewoon lekker verder trainen dus, maar uiteraard wel in de gaten houden! Ook hebben we het afgelopen weekend een crosstrainer gekocht dus nu kan ik thuis als ik om welke reden dan ook niet kan hardlopen, toch trainen op de hometrainer of de crosstrainer 🙂

Countdown: nog 9 weken tot de New York Marathon!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s