Weekly Blog #32 – 34

Zo, dat was een lange tijd van stilte! Twee weken vakantie en een drukke week daarna maakten dat ik geen updates heb geplaatst. Om te voorkomen dat dit een ellenlange blog zou worden, gewoon een samenvatting 🙂

Vakantie

Ik ben heerlijk samen met Joost anderhalve week naar Toscane op vakantie geweest. Het was de bedoeling om mijn trainingen daar gewoon door te zetten zodat ik drie keer per week zou lopen. Om in ieder geval al Ă©Ă©n training in de eerste week te doen, liep ik op maandag thuis een intervaltraining van 7×400 meter. Dat was pittig, maar heerlijk!

Op vakantie wandelden(/slenterden) we veel. Terwijl we in Florence waren, heb ik dan ook maar Ă©Ă©n keer hardgelopen. WĂ©l met mooie uitzichten! Uiteindelijk liep ik een duurloopje van 6 kilometer.

Daarna op naar het Toscane zoals je dat van de foto’s kent. Ergens in de middle of nowhere zaten we op een agriturismo. Een supermooie locatie, prachtige uitzichten en veel heuvels. Ik liep ook hier Ă©Ă©n keer. Joost ging mee op de mountainbike. Helaas hadden we daar veel last van vliegen (die ook nog eens steken!) en hield Joost het na 1,5 kilometer voor gezien. Hij had er op de fiets veel meer last van dan ik tijdens het lopen. Ik maakte uiteindelijk een loop van 6 kilometer. Er waren pittige heuvels in de buurt, die ik een aantal keren op en af heb gelopen.

Na de vakantie

Op vrijdagavond kwamen we thuis aan. Omdat ik ergens ook wel baalde van het weinige trainen op vakantie, besloot ik zaterdag een duurloop te doen. Ik had geen echt plan: alleen dat ik minimaal 15 kilometer wilde lopen. Tempo zou ik wel zien, in ieder geval was het de bedoeling om gewoon lekker te lopen. En zo vertrok ik van huis. De eerste 10 kilometer liep ik rond de 6:30 minuten per kilometer. Daarna heb ik het tempo wat omhoog gedaan en liep ik rond de 6:00 (iets sneller zelfs) per kilometer en maakte ik er een halve marathon van! Fijn om voor mijzelf de ‘bevestiging’ te krijgen dat mijn conditie dus niet heeft geleden onder de vakantie.

Vervolgens liep ik de week erna gewoon drie trainingen. EĂ©n met de loopgroep met middellange intervallen. Die gingen goed!! Was echt zo leuk, haha. De andere training was op hartslag: 45 minuten zone 1, 15 minuten zone 2. Ook dat ging lekker. En op zaterdag liep ik 18 kilometer waarbij ik een heel mooi constant tempo heb kunnen aanhouden, met een gemiddelde snelheid van 9,9 km p/u.

Afrondend

Ik ben zeer tevreden over hoe het trainen gaat. Door de vakantie heb ik twee weken maar twee trainingen per week gedaan. Waarschijnlijk heeft de rust van vakantie mij echter wel goed gedaan want de trainingen na de vakantie gingen gewoon super!

Countdown: nog 10 weken tot de New York Marathon! Wat gaat die tijd snel!!! Aaaah.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s