Weekly Blog #31

Weer een warme week, maar toch weer lekker drie keer getraind!

Maandag – Kracht 

Ik kan bijna wel gaan kopiëren/plakken elke week op maandag, maar vandaag stond ik weer in de garage om mijn krachtoefeningen te doen!

Dinsdag – Hardlopen

Op dinsdag liep ik weer met de groep mee. Er stond een training van 16,5 km op de planning. Vanwege de warmte en omdat er veel mensen net terug waren van vakantie, ging die training niet door. We liepen in plaats daarvan een duurloop in schaduwrijk(/bosrijk) gebied. Ook lekker! En door de heuveltjes en de onverharde ondergrond, voelt het toch aan als een langere training.

We liepen in totaal 10,3 kilometer.

Woensdag – Rust

Rust!

Donderdag – Hardlopen

Vanavond had ik geen tijd om te lopen en het zou ook niet goed uitkomen om mijn training naar vrijdag te verplaatsen. Oftewel: ik stond weer eens vroeg naast mijn bed om voor het werk te gaan lopen.

Een korte training maar, namelijk 30 minuten in zone 1. Ik liep 4,2 kilometer in een langzaam tempo met een lage hartslag. Wel een fijne training zo voor het werk!

Vrijdag – Rust

Rust, omdat er in het weekend twee trainingen gepland staan.

Zaterdag – Hardlopen

Vandaag stond er een lange duurloop op de planning: 19 kilometer op 9,5 km p/u. Omdat het weer een warme dag beloofde te worden, heb ik op tijd mijn wekker gezet (6:30 uur, en dat op een zondag!). Ik splitste mijn loop in twee delen: een rondje van 10 kilometer en een rondje van 9 kilometer.

Het eerste rondje liep ik samen met Zoë. Om 7:55 begonnen we met de training! Vroege vogels 🙂 De vorige keren dat ik een training op 9,5 km p/u moest lopen, stelde ik mijn horloge in met een marge van 9,4 t/m 9,6. Elke keer als ik daar boven of onder kwam, ging hij piepen. Dat deed hij dus nog al wel eens. Mijn trainer gaf aan dat ik de marges niet zo strikt hoefde te nemen: als ik tussen de 9 en 10 km p/u zou lopen is het goed. Dus stelde ik mijn horloge dit keer in tussen de 9,2 en 9,8. Hij piepte dus veel minder 😉

Het eerste rondje van 10 kilometer ging prima. De laatste kilometer vond ik wel wat zwaarder, maar toch zag je dat niet aan het tempo. Thuis dronk ik koud water en vulde ik mijn flesjes drinken bij. Ook moest ik even sokken wisselen (note to self: bij twijfel altijd nagels knippen. Een klein puntje te lang is voldoende om de naastgelegen teen kapot te maken, oei). Na tien minuutjes vervolgde ik mijn weg voor de volgende 9 kilometer.

Muziekje op en gaan. Ook deze 9 kilometer gingen goed en eigenlijk erg makkelijk voorbij. Ik heb uiteindelijk precies 9,5 km p/u gemiddeld gelopen en was dus bijna twee uur onderweg. Ik heb echt niet door dat ik dan zo lang onderweg ben, grappig. Was een fijne training!

Zondag – Yoga

In het Paleiskwartier in Den Bosch is een nieuwe yogaschool geopend (noem je dat zo?). Dit openingsweekend kon je gratis lessen volgen. Dat spreekt mij wel aan natuurlijk, haha. Op zondag volgde ik dus een les Vinyasa-yoga. Een uur lang en het was op momenten best intensief!

Afrondend

Yeahh, een week met 5 trainingen achter de rug! En fijn dat de lange duurlopen goed gaan. Ik vind het leuk om te merken dat toen ik trainde naar de 10 kilometer, dat dat echt een lange afstand was. En nu loop ik op een zaterdagochtend gewoon ‘even’ 19 kilometer. Maar dat moet ook natuurlijk, die marathon loop je niet zomaar 🙂

Volgende week en de week daarop ben ik op vakantie. Volgende week dus geen weekblog, maar de week daarna een extra lange!

Countdown: nog 13 weken tot de New York Marathon!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s