Weekly Blog #27

Een lekkere trainingsweek gehad! Hieronder lees je wat ik allemaal deed 🙂

Maandag – Rust

Ik begon de week met een dagje rust!

Dinsdag – Hardlopen

Jaa, vandaag weer met de groep trainen! Er stond een vrij intensieve piramidetraining op de planning. Daar keek ik met de warmte wel een beetje tegenop. Het bleek dat het merendeel van de groep dat had. In overleg hebben we besloten er gewoon een lekkere duurloop van te maken, waarbij iedereen op zijn eigen tempo kon lopen.

We liepen aldus een route van 10 kilometer, veelal in schaduwrijke gebieden. Dat was lekker! Zoë en ik liepen meestal vrij achteraan. Daarom mochten wij bij het uitlopen voorop lopen: ons tempo was mooi om rustig op uit te lopen. Tsja, en dan loop je voorop: gaan we ineens een stuk harder, hahaha. Gek hoe dat gaat.

Het gemiddelde tempo was 6:29, inclusief het in- en uitlopen. Erg prima dus!

Woensdag – Kracht

Vanavond stond er krachttraining op de planning. Zodoende deed ik ongeveer een half uurtje allerlei oefeningen. Ook weer gedaan!

Donderdag – Hardlopen

Weer een training met de groep. Het is een aantal weken achter elkaar niet gelukt om twee keer per week te gaan en sommige weken kon ik zelfs helemaal niet. Fijn dat het deze week wel lukte!

Er stond een niet al te lange training op de planning, namelijk 7 kilometer in duurlooptempo 3 (oftewel: waarbij je niet meer met volle zinnen kunt praten, lekker doorlopen dus). Omdat dit tempo voor iedereen anders is, splitst de groep zich vanzelf op in een paar subgroepjes. Ik had mij voorbereid op een pittige training en op de Ă©Ă©n of andere manier kan ik dan een hoger tempo lopen dan als ik mij daar niet op voorbereid! Ik liep dus in een groepje vooraan mee.

Het tempo lag tussen de 5:41 en 5:55 per minuut. Mooi! Het ging lekker en het tempo was niet te hoog dus ik kon ook nog wel af en toe gesprekjes voeren!

Vrijdag – Zwemmen 

Ik begon mijn weekend met een zwemtraining. Direct uit het werk door naar het zwembad en zo begon ik de vrijdagmiddag met 1000 meter zwemmen. Daar deed ik ongeveer 40 minuten over. Niet zo snel dus, maar ik vind het wel gewoon lekker om te zwemmen en het is toch best intensief!

’s Middags ging ik naar de Run and Walk in Den Bosch. Mijn huidige schoenen bevallen op zich prima, maar ze zijn niet geweldig en ik zie mijzelf daar de marathon niet op lopen. Mijn eerste paar hardloopschoenen echter wel, maar die zijn versleten. Ik heb al geprobeerd om ze online opnieuw te kopen, maar helaas zijn ze nergens meer verkrijgbaar. Met dit verhaal naar de hardloopwinkel gegaan en uiteindelijk weer met een paar Saucony’s naar huis gegaan (zelfde merk als mijn eerste paar). Hopelijk bevallen deze zo goed dat ik daar de marathon op ga lopen!

Zaterdag – Rust 

Genoeg te doen vandaag: niet sporten dus!

Zondag – Hardlopen

Eens een keer wat anders, namelijk hardlopen in de ochtend! Normaal ben ik daar niet zo van. Het ontbijt is voor mij heilig en ik word meestal vrij ‘hangry’ als ik niet op tijd ontbijt. Maar we hebben sinds gisteren een hond te logeren, dus ik was vandaag vrij op tijd uit bed om de hond uit te laten. Aangezien we in de middag met de hond gingen wandelen, zou het qua planning wel het beste uitkomen als ik op tijd ging hardlopen. Zodoende trok ik mijn hardloopkleding aan, ging ik de hond uitlaten en vervolgens een rondje hardlopen!

Met een banaan en een kopje koffie als pré-ontbijt vertrok ik. Eerst door de Bossche Broek, vervolgens door de stad en terug via het Zuiderpark. Normaal gesproken loop ik in het weekend niet door de Bossche Broek maar ga ik het buitengebied in. Omdat het nu nog vroeg was (ik vertrok rond 9.00 uur) zou het een stuk rustiger zijn en deed ik dit wel. Het was inderdaad veel rustiger dan overdag. Ik kwam wel redelijk wat hardlopers tegen, maar weinig wandelaars of fietsers. Ook in de stad was het lekker rustig.

Ik liep 7,5 kilometer. Bij 5,5 kwam ik in het Zuiderpark en daar kon je mooi een rondje lopen. Ter plekke besloot ik een rondje te versnellen. Ik liep dat rondje (720 meter) met een gemiddeld tempo van 12,6 km p/u en kon het tempo mooi stabiel houden.

Wat is Den Bosch toch mooi hè?

Afrondend

Drie keer gelopen, Ă©Ă©n keer gezwommen en Ă©Ă©n keer krachttraining gedaan. Geslaagde week! Volgende week start mijn trainingsschema voor de marathon en zal ik dus specifieker gaan trainen. Zin in!!

Countdown: nog 17 weken tot de New York Marathon!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s