Weekly Blog #23

Deze week was de ‘start’ van mijn schema. Hoe dat uitpakte? Dat lees je hier 🙂

Maandag – Rust

Vandaag nam ik rust! Goed begin van een nieuw schema, hè? Haha. Gek genoeg vielen de 10 kilometers van gisteren best zwaar, terwijl ze toch vrij rustig waren.

Dinsdag – Rust

Er stond een vergadering op de planning waardoor ik niet met de groep kon meetrainen. Het idee was dan ook om te gaan lopen direct na thuiskomst van het werk. Helaas voelde ik mij de hele dag niet zo lekker en ben ik uiteindelijk vroeg onder de wol gedoken… Niks van trainen gekomen dus!

Woensdag – Hardlopen

Ik had mij ingeschreven voor een clinic over hardlopen bij Run2Day hier in Den Bosch. De insteek was blessurepreventie. Ik besloot er hardlopend heen te gaan, dat was zo’n 1,5 km. Tijdens de clinic deden we allerlei oefeningen. Sommige oefeningen kende ik al, maar bijvoorbeeld de informatie over het aantal stappen was nieuw en nuttig! We liepen niet heel veel kilometers, maar uiteraard moest ik ook weer terug naar huis. Bij elkaar liep ik zo’n 5,5 km.

Donderdag – Hardlopen

De planning was om te trainen met de groep. Op de 3 uur vooruit-radar van Buienradar zou het echter vanaf 19:30 flink tekeer gaan boven Vught/Den Bosch. Zoë en ik besloten dan ook om samen te trainen. Dan konden we eerder vertrekken en ook makkelijker eerder afbreken.

We liepen een intervaltraining van 7×200 meter. Ik had 7×400 meter bedacht, Zoë wilde liever geen interval, dus het compromis was 7×200 meter haha. Voor het eerst had ik een training gemaakt met m’n horloge en die erin geladen. Dat werkt handig!

We liepen in totaal 5 kilometer waarbij we de intervallen op tempo’s van ongeveer 12,5 – 13,5 km p/u liepen.

Vrijdag – Kracht

Vandaag deed ik thuis weer krachttraining. Voor mijn gevoel was het geen hele zware training. Het gevoel in mijn benen op zaterdag en zondag bewees echter het tegendeel: spierpijn!

Zaterdag – Rust

Vanwege de wedstrijd van morgen, liep ik vandaag niet. Ook had ik spierpijn van gisteren, dus vandaag niet gesport!

Zondag – Hardlopen

Vandaag stond de Engelenrun op de planning. Een wedstrijd over 6 kilometer door Engelen. Joost had mij afgezet bij het startterrein. Ik had bedacht dat ik na de wedstrijd naar huis zou hardlopen: dat waren dan 8 extra kilometers. Op die manier had ik toch wat meer kilometers gelopen.

De wedstrijd was zwaar! Heel veel in de volle zon gelopen. Normaal heb ik daar niet zo’n last van, maar ik merkte al snel dat het vandaag anders was. Ik liep 6 kilometer in 33:07 minuten. Niet verkeerd en daarmee ben ik 19e van de 121 vrouwen geworden en daar ben ik best trots op! Een uitgebreider verslag volgt nog in een aparte blog 🙂

Omdat de wedstrijd mij best zwaar viel, besloot ik dat het niet verstandig was om nog naar huis te lopen. Joost heeft mij dus maar gewoon opgehaald met de auto.

Afrondend

Het was mijn bedoeling om deze week wat omvangrijkere lopen te gaan doen. Helaas is dat er niet van gekomen. Wel liep ik drie keer, daar ben ik wel blij mee. Ik voelde mij echter de hele week niet topfit. Waarschijnlijk dat de wedstrijd van zondag daarom ook zo zwaar aanvoelde. Zulke weken kun je echter ook hebben en we gaan gewoon weer vol goede moed naar volgende week!

De marathon is trouwens al over 21 weken. Dat vind ik best snel gaan! Daarom ga ik weer aftellen onderaan mijn wekelijkse blogs, haha.

Countdown: nog 21 weken tot de New York Marathon!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s