Weekly Blog #20

Deze week stond er weer een halve marathon op de planning! Niet al te gek gedaan dus deze week. Lees je mee?!

Maandag – Kracht

Ik begon de week met krachttraining! Omdat ik daar meestal wel wat spierpijn van heb de dagen erna, leek het mij verstandig om dit aan het begin van de week te doen. Zodoende deed ik zo’n 35 minuten allerlei oefeningen 🙂

Dinsdag – Hardlopen

Vanavond stond er een rustige training met een kern van 60 minuten op de planning. Dat betekent dus inlopen, dan 60 minuten de daadwerkelijke training en dan uitlopen. Het was een rustige duurloop op een tempo waarop je nog gewoon goed kon praten.

We liepen inclusief het in- en uitlopen, 11,2 kilometer met een gemiddeld tempo van 6:31 minuten per kilometer. Netjes dus voor een rustige training welke veelal door het bos ging.

Woensdag – Yoga

Vandaag weer een lesje yoga. Het was al laat toen ik begon (ik doe dit gewoon thuis), dus het duurde maar 25 minuutjes. Maar dat maakt niet uit, het draagt hopelijk allemaal bij om uiteindelijk wat flexibeler te worden 😉

Donderdag – Hardlopen

Eigenlijk zou ik hier beter kunnen zeggen rust… Ik deed namelijk geen training bij de loopgroep vanavond, omdat er een training van 17-22 kilometer op de planning stond. Met de halve marathon van zaterdag in het vooruitzicht, was dat niet zo’n strak plan. Ik besloot dus zelf te gaan lopen, de planning was om een klein rondje van 3 kilometer te doen.

Toen ik naar buiten stapte dacht ik echter al: het is best fris. Niet miepen Phyllis, gewoon gaan, dacht ik. Maar ik vond het echt koud en ik ben ein-de-lijk redelijk van die keelpijn af, maar ik voelde de kou gewoon gelijk op m’n keel slaan. Dat vond ik niet fijn en ik ben dus snel omgekeerd. Uiteindelijk dus maar 1,5 kilometer gelopen.

Vrijdag – Rust

Een rustdag vandaag! Lekker koolhydraten eten zodat ik klaar ben om morgen een goede prestatie neer te zetten.

Zaterdag – Hardlopen

Raceday! Mijn vorige halve marathon was twee maanden geleden. Toen ging hij niet helemaal zoals gehoopt vanwege de weersomstandigheden. Die omstandigheden waren vandaag beter. Ook wist ik dat er een ‘haas’ zou zijn voor een eindtijd van twee uur: mijn streeftijd. Mijn streeftijd heb ik goed gehaald, ik finishte namelijk in 1:58:33!! Hoe de hele wedstrijd mij af ging, dat lees je later deze week op een speciale blog over de wedstrijd 😉 Maar die super eindtijd wilde ik jullie niet onthouden haha.

Zondag – Rust

De spierpijn valt alleszins mee. Lekker actief geweest met onkruid verwijderen uit de tuin en een ritje achterop de motor bij Joost, aangezien we op dit moment maar één motor hebben. Dat opvouwen achterop zo’n racemotor een dag na een halve marathon is iets minder prettig, maar hè 😉

Afrondend

Heerlijke week! Goed getraind en een supertijd gelopen op de halve marathon. Op naar volgende week: op zondag loop ik tijdens de Vestingloop in Den Bosch zowel de 5 km als de 15 km 🙂

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s