Weekly Blog #12

Hierbij de wekelijkse update! Een rustige trainingsweek met maar twee hardlooptrainingen. Maar wel met een ander soort training erbij!

Maandag – Rust

Welverdiende rust (al zeg ik het zelf :)) na de halve marathon van gisteren. Toen ik opstond alleen spierpijn in m’n kuiten, in de loop van de dag op meer plaatsen in mijn benen haha. Verslag nog niet gelezen? Klik hier om dat alsnog te doen.

Dinsdag – Hardlopen

Trainen met de groep! 10×3 minuten, met tussendoor 3 minuten herstel. Ging eigenlijk best goed, alleen de laatste 2/3 herhalingen waren wel zwaarder/vermoeiender. Waarschijnlijk toch die halve marathon van twee dagen geleden die nog in de benen zat 😉 Bij elkaar liepen we ongeveer 11 kilometer.

Woensdag – Rust

Een rustdagje na mijn training van gisteren. De spierpijn was gisteren weer ver weg gezakt, maar vandaag voel ik mijn benen toch weer wel.

Donderdag – Rust

Er stond een training met de loopgroep op de planning. Ik voelde mij echter niet helemaal fit en had besloten dat ik waarschijnlijk meer gebaat was bij rust.

Vrijdag – Rust

Ook vandaag weer rust. Ook gewoon een beetje motivatiegebrek hoor. Na een wedstrijd moet ik altijd weer even op gang komen 😉

Zaterdag – Hardlopen

Wat was het mooi weer vandaag! Tijd dus voor een lekker rondje hardlopen.

Ik liep 10 kilometer, met een gemiddelde hartslag van 149. Dat is voor mij erg laag, maar dit is mooi halverwege de zone waarin ik moet trainen om mijn duurvermogen te verbeteren (dan moet ik namelijk tussen de 136 en 159 zitten). Het tempo dat bij deze hartslag hoort is wel langzaam: ik liep 8,3 km p/u…

Ik ben benieuwd of ik ga merken dat ik uiteindelijk sneller ga lopen met lagere hartslag. Ook al voelt dit aan als een traag tempo, ik weet ook dat ik niet altijd op volle snelheid kan lopen. De trainingen met de loopgroep zijn al vrij intensief en deze rustige lopen in het weekend zijn dan mooi voor het evenwicht.

Zondag – Skeeleren & kracht

Weer van dat mooie weer. Maar ik had gisteren al 10 kilometer gelopen… What to do… Dat overdenkend hing ik de halve dag op de bank. Uiteindelijk de knoop doorgehakt: laat ik weer eens gaan skeeleren! Dat draagt ook vast bij aan mijn trainingen, maar is toch weer anders dan hardlopen. En zo geschiedde! Lekker 8 kilometer geskeelerd.

Toen ik thuis kwam ook nog even een kwartiertje wat oefeningen gedaan voor mijn benen en core. Lekker bezig 🙂

Afrondend

Na een wedstrijd moet ik mijn motivatie altijd weer een beetje terugkrijgen. Naar een wedstrijd leef ik dan echt toe en heb ik echt een concreet doel. In dit geval had ik natuurlijk nog nooit een halve marathon gelopen, dus dat was echt een uitdaging. Nu dit er op zit, heb ik dus geen concreet doel op korte termijn. Nu ga ik werken aan het uitbouwen van mijn trainingen om zo een goede basis te leggen voor de hele marathon. In mijn Road to New York kun je in het eerste deel lezen hoe ik dat ga doen.

Ook al waren het deze week maar twee hardlooptrainingen, met het skeeleren en de krachtoefeningen van zondag toch een aardige trainingsweek gehad!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s