Weekly Blog #6

Deze week stond op zaterdag de Kruikenloop in Tilburg op de planning! Maar uiteraard deed ik meer dan dat. Hieronder mijn verslag van deze trainingsweek!

Maandag – Interval

Vandaag tijd voor een intervaltraining! Samen met Zoë deden we een training van 7×200 meter, met tussendoor zo’n 3 minuten rust. Het ging goed!

Het gemiddelde tempo van de intervallen lag maar liefst op 3:45 per kilometer, oftewel 16 km p/u 😮 Wauw, dat ik dat kan!? De snelste was zelfs in 3:31 per kilometer (dat is dus 17,1 km p/u!!). Tussen de intervallen door wandelden we rustig.

Achteraf was ik niet eens echt vermoeid. Ik ben benieuwd of dat dan ook komt doordat ik de vorige keer intervallen deed van 400 meter, en dat dit dan toch de helft is. Waar het door komt weet ik niet, maar dat ik met een zeer tevreden gevoel terugkijk op deze training weet ik wel 🙂

Dinsdag – Rust

Vandaag ontving ik mijn stageverklaring (als advocaat volg je de eerste drie jaar een beroepsopleiding naast je werk als advocaat en moet je aan allerlei verplichtingen voldoen. Heb je daaraan succesvol voldaan, krijg je na drie jaar je stageverklaring). Vandaag heb ik dus niet getraind.

Woensdag – Rust

Vandaag samen met Zoë naar de bioscoop geweest en uit eten geweest. Niet trainen dus!

Donderdag – Hardlopen

Vandaag zou ik een loopje van 5 kilometer doen. Echter was daar een change of plans, want Joost had zijn fiets in de stad achtergelaten en bedacht zich pas later dat carnaval vandaag losbarst. Aangezien hij naar school moest, ben ik dus hardlopend naar zijn fiets gegaan (2,5 km) en daarna naar huis gefietst.

Vrijdag – Rustdag

Even goed de rust nemen voor morgen en een aanpak voor de wedstrijd bedenken.

Zaterdag – Wedstrijddag

Vandaag liep ik tijdens de Kruikenloop in Tilburg. Ik had mij ingeschreven voor 15 kilometer, maar liep er maar 10. Waarom? Dat kun je lezen in dit verslag 😉 Ik liep de 10 kilometer in 56:45 en heb daarmee een PR gelopen! 😀

Zondag – Krachttraining

Vandaag was een mooie dag om eindelijk eens goed aan spierversteviging te werken. Ik heb 50 minuten oefeningen gedaan waarbij de focus lag op mijn core en bovenbenen. Dat ga ik morgen wel voelen denk ik 😉

Afrondend

Erg tevreden met de intervaltraining waarmee ik de week begon. De loop van donderdag was korter dan gepland, maar ik heb in ieder geval gelopen! Ook ben ik zeer tevreden over mijn resultaten tijdens de wedstrijd in Tilburg, ook al waren het maar 10 in plaats van 15 kilometers 😉 Ook fijn dat ik een moment deze week heb gevonden om een goede krachttraining te doen.

Volgende week trainen Zoë en ik op donderdag mee met een loopgroep van de atletiekvereniging in Vught. Ik ben benieuwd! En daarnaast ben ik druk bezig om uit te zoeken hoe/met welke organisatie etc. ik de New York Marathon ga lopen. Zo leuk om mee bezig te zijn!!

Countdown: Nog 5 weken tot de halve marathon!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s