Weekly Blog #3

Een rustweek in mijn trainingsschema. Uiteraard heb ik toch het één en ander gedaan, echter is deze blog wat minder uitgebreid omdat ik de rust (misschien iets té) goed heb genomen.

Maandag – Rust

Vandaag had ik, net als gisteren, nog wel wat spierpijn na mijn 17 km van zaterdag. Het viel echter hard mee, zondag was de ‘ergste’ dag! Het was wel de planning om vanavond even te gaan hardlopen, maar dat is er niet van gekomen. Het was slecht weer (slecht excuus, ik weet het) en Joost had mij gevraagd om hem te helpen met het leren voor zijn economie-toets. Uiteindelijk ben ik dus de hele avond bezig geweest met zaken zoals een balans en de winst- en verliesrekening. Toch leuk dat ik hem kan eens kan helpen bij zijn opleiding. Normaal gesproken als we elkaar proberen uit te leggen over wat we nu eigenlijk doen snappen we er allebei weinig van.

Vandaag dus niks gedaan aan sporten 🙂

Dinsdag – Yoga & Voedingsdeskundige

Op dinsdagavond had ik een afspraak staan met een sportvoedingsdeskundige. Nu is dat in deze fase van mijn trainingen nog niet zo heel belangrijk, maar als ik mijn trainingsintensiteit op ga voeren wel. Aangezien ik nogal eens last van mijn buik heb en een vrij moeilijke eter ben, leek het mij verstandig om tijdig een bezoekje te brengen aan de deskundige.

Daarna deed ik thuis een yoga-training van 40 minuten.

Woensdag – Rust

Het is immers een rustweek 😉

Donderdag – Duurloop(je)

Vanavond heb ik samen met Zoë een run van 5 kilometer gedaan. Toen ik thuis kwam van mijn werk heb ik gelijk gegeten, helaas was dit dus wel iets te dicht op het hardlopen daarna. Dit was een run op een wat lager tempo door het kletsen (er valt immers altijd heel wat bij te kletsen). Het gemiddelde tempo was 6:41 per km en we hebben er 33:24 minuten over gedaan. Ook heb ik vanavond mijn blog over zwemmen in combinatie met hardlopen geüpload.

Vrijdag – Rustdag

En ook vanavond weer rust, zoals gebruikelijk op vrijdagavond en voor mijn langere duurlopen op zaterdag. Voor morgen staat er 10 kilometer-loop op een rustig tempo gepland.

Zaterdag – Duurloop

Vandaag ging ik samen met Zoë 10 kilometer lopen. Dat betekent dus een run op een wat lager tempo, omdat er (net als donderdag) gekletst wordt. We zijn om 11 uur vertrokken en hebben het droog gehouden! Toen het ’s middags flink uit de lucht kwam vallen was ik blij dat ik al had gelopen!

Het lopen ging goed. Het tempo werd steeds iets sneller en uiteindelijk liepen we gemiddeld 6:28 minuut per kilometer. Erg netjes in combinatie met praten vind ik zelf.

Zondag – Rustdag

Afsluiting van deze rustweek. Heerlijk samen met mijn zusje genoten van een chocolade fondue: fruit, wafels, churros en spekjes in de chocolade dopen. Jammie!!

Volgende week gaan we er weer wat fanatieker tegenaan. Maandagavond heb ik mijn sportmedisch onderzoek en daarom vandaag dus ook rust gehouden op het gebied van sporten. Ik ben heel benieuwd naar de resultaten!

Afrondend

Het voelde tijdens deze week (en ook achteraf tijdens het typen van deze blog) alsof dit een ‘slechte’ week was met weinig (goede) trainingen. Echter weet ik ook dat juist weken als dit belangrijk zijn om daarna juist harder te knallen. Mijns inziens had ik wel wat meer kunnen en mogen doen, maar het zat er deze week niet in. Op naar volgende week!

Countdown: Nog 8 weken tot de halve marathon!

Een gedachte over “Weekly Blog #3

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s